کد خبر: ۲۴۶۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲

کشتی فرنگی نوجوانان ایران با یک طلا، ۲ نقره و ۴ برنز قهرمان جهان شد 

 
 
 
تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب یک طلا، ۲ نقره و ۴ برنز به عنوان قهرمانی جهان رسید.
رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۳ تا ۵ مرداد در شهر رُم ایتالیا برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط علی احمدی وفا در وزن ۴۸ کیلوگرم به مدال طلا، محمد غلامی در وزن ۵۱ کیلوگرم، اهورا بویری در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال نقره، پیام احمدی در وزن ۴۵ کیلوگرم، سیدرضا آذرشب در وزن ۸۰ کیلوگرم، حمیدرضا کشتکار در وزن ۹۲ کیلوگرم و محمد جهانگیری در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و با کسب ۱۳۵ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید.
 جمهوری آذربایجان با ۱۳۰ امتیاز و گرجستان با ۱۲۱ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
محسن سوریان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان پس از قهرمانی این تیم در رقابت‌های جهانی ایتالیا گفت: این قهرمانی را به همه ملت ایران تبریک می‌گویم، به ویژه به همه کسانی که در استان‌ها و شهرها کار مربیگری و سازندگی را بر دوش داشتند و برای این کشتی‌گیران زحمت کشیدند. امیدوارم کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های جهانی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند، پایه محکمی برای آینده و پشتوانه ‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان باشند و شاهد این باشیم که بر روی سکوی المپیک بروند. 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان درخصوص حضور حمید سوریان نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی در کنار این تیم گفت: حمید سوریان فارغ از اینکه برادر من است، به‌عنوان یک نماد و سمبل در کشتی فرنگی شناخته می‌شود که صاحب سبک در کشتی دنیا است. حمید قهرمان المپیک و دارنده 6 مدال طلای جهان است که‌ اندوخته و تجربه زیادی دارد. وی در کنار تیم ما حضور داشت و هر لحظه نکات فنی را به کشتی‌گیران گوشزد می‌کرد و از سوی دیگه اینکه یک قهرمان المپیک در کنار بچه‌ها قرار گرفته بود از لحاظ روحی و روانی بسیار مفید و کمک‌کننده بود و معتقدم که حضور وی در قهرمانی تیم ما تأثیر بسزایی داشت.